Ανάγνωση και γραφή με έναν διαφορετικό τρόπο

 Αφιέρωσε λίγα λεπτά και διάβασε.Λίγο πριν ξεκινήσουν τα σχολεία, εκεί κοντά στο τέλος του Αυγούστου πάντα κάνω στα μικρά παιδάκια μου μια μικρή εισαγωγή στην ανάγνωση και στην γραφή για να δούμε που είμαστε , τι έχουμε μάθει.


Γι αυτό και πάντα λεω στους γονείς ... μην αφήνετε τελευταία στιγμή την ''έναρξη'' των μαθημάτων άλλωστε δεν είναι ποτέ μάθημα με την έννοια της μελέτης είναι ένα διαφοροποιημένο μάθημα που μέσα από το παιχνίδι, τα βιβλία δραστηριοτήτων , τις κάρτες , αρχίζουμε να θυμόμαστε αυτά που έχουμε μάθει.
Δυο απο τις πιο σημαντικές κατακτήσεις είναι να μάθει να διαβάζει και να γράφει όμως αυτά δεν γίνονται αυθόρμητα όπως το να μάθει να περπατά. 'Οταν το παιδί πιάσει το μολύβι ξεκινά να κανει μουτζούρες , μετά κάνει ζωγραφιές και στο τέλος σχηματίζονται οι ελεύθερες κινήσεις και γίνονται γράμματα.
Το πιο σημαντικό στοιχείο της γραφής είναι να μπορεί το παιδί να κάνει σύνδεση του ήχου του γράμματος με το σχήμα και να κάνει αυτοματοποιημένη κίνηση .
Το ίδιο συμβαίνει και στην ανάγνωση , είναι η ικανότητα του παιδιού να αποκωδικοποίει τα γράμματα και να τα κατανόει.
Σε μικρή ηλικία τα παιδιά διαβάζουν αυτόματα την λέξη σαν εικόνα μετά τα 6 έτη αρχίζουν να διαβάζουν ανα γράμμα και έτσι μπορούν να καταλάβουν οτι αν αλλάξουν κάποια γράμματα αλλάζει και το νόημα της λέξης .
Σε αυτή την φάση όπου το παιδί μαθαίνει τα γράμματα, και είναι μέχρι Β Δημοτικού είναι η πιο κρίσημη φάση γιατί μετά μπαίνουν και οι φθόγγοι και οι συνδυασμοί και είναι σημαντικό να τα εχει κατακτήσει.
Η τελευταία φάση της ανάγνωσης είναι στη Δ Δημοτικού οπου το παιδί έχει κατακτήσει ολα τα παραπάνω την φωνολογική επίγνωση και τώρα δεν χρειάζεται να τις αποκωδικοποιεί και απλά τις αναγνωρίζει αυτόματα .
Τα βιβλία λοιπόν που χρησιμοποιώ για την προετοιμασία είναι ευχάριστα , διασκεδαστικά και με απλή , εκλυστική και αποτελεσματική μέθοδο μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν ή να κάνουν την εξάσκηση τους
Αποστολια Νάκα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις